Tips & Checklists

Agenda 22 en toegankelijkheidsbeleid

Besluiten van lokale overheden beïnvloeden het dagelijks leven van mensen met een beperking. Daarom is het zo belangrijk dat de overheid bij de besluitvorming rekening houdt met de gevolgen ervan voor mensen met een beperking. Tips om het toegankelijkheidsbeleid in uw gemeente vorm te geven zijn:... Lees hier verder over "Agenda 22 en toegankelijkheidsbeleid".

Balies, loketten en recepties

Veel winkels, horecagelegenheden en openbare gebouwen hebben een balie, loket of receptie. Met de volgende tips kunt u al uw klanten en bezoekers die aan uw balie, loket of receptie verschijnen van dienst zijn: Maak de balie niet te hoog.Zo kunnen ook klanten in een rolstoel of kleine mensen de b... Lees hier verder over "Balies, loketten en recepties".

Bewegwijzering

Goede bewegwijzering maakt het voor uw klanten en bezoekers een stuk eenvoudiger om u te vinden. Denk daarbij ook aan mensen die slechtziend of bijvoorbeeld laaggeletterd zijn. Plaats bewegwijzering op zichtbare en logische plekken.Bewegwijzering is nodig waar paden en gangen zich kruisen of sp... Lees hier verder over "Bewegwijzering".

Checklist Gastvrijheid in de horeca

In 8 stappen kunt u de toegankelijkheid van uw horecaonderneming aanzienlijk verbeteren! AllesToegankelijk ontwikkelde met Koninklijke Horeca Nederland een handige checklist. Aanpassingen zijn niet altijd kostbaar, ingrijpend of ingewikkeld. Het zit vaak ook in kleine aanpassingen en de communicat... Lees hier verder over "Checklist Gastvrijheid in de horeca".

Communiceren met slechthorende patiënten

Een patiënt die slechthorend is, heeft andere wensen en mogelijkheden dan een patiënt die goed hoort. Het is voor u als zorgverlener en voor de patiënt prettig als u weet wat deze wensen en mogelijkheden zijn. Want dan kunt u beter communiceren met de patiënt, misverstanden voorkomen en het bezoek o... Lees hier verder over "Communiceren met slechthorende patiënten".

Pagina 1 van 8  Volgende pagina